Szponzorált tartalom
Annak ellenére, hogy kevesen tartják fontosnak, vagy nem igazán tudják hogyan is fogjanak neki, webshop készítés előtt elengedhetetlen egy alapos piackutatást végezni. Ez sok dolgot magába foglal (például konkurenciaelemzés, árfelmérés, fogyasztói magatartások, reklám). Cikkünkben a célközönséggel kapcsolatos adatgyűjtés fontosságára hívjuk fel a figyelmet, hiszen a termék kiválasztásától kezdve a termékeladásig, hirdetésekig, minden lépéshez ismernünk kell a célközönség sajátosságait. Tehát leegyszerűsítve, már a webshop készítés elején tudnunk kell, hogy kinek és mit akarunk eladni, ugyanis ennek ismerete nélkül nem érdemes belevágnunk az értékesítési folyamatba. Súlyos hibát és pénzkidobást jelent az, amikor olyan személyeknek hirdetjük termékünket, akiket nem érdekel. Érdemes tudni a célközönségről a demográfiai adatokat, viselkedési mintákat, hiszen ezek a legfontosabb adatok a hirdetések megtervezésekor.
A célközönség általában valamilyen problémára keres megoldást az interneten keresgélve, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy milyen gyorsan talál rá weboldalunkra, illetve az, hogy ha rátalál, mennyi időt tölt el ott, felkelti-e valami az érdeklődését. Tartsuk szem előtt azt, hogy minden vásárló a jól átlátható, logikus felépítésű oldalakat kedveli, ahol tájékozódhat. Tájékozódás közben az első benyomás döntő fontosságú lehet. Ebből értelemszerűen következik az, hogy a webshop tartalmának minőségére is figyelni kell. Visszatérve az adatgyűjtésre, nagyon sok információt megtudhatunk célközönségünkről például az AdWords, vagy a Facebook Hirdetéskezelőjével. Webshop készítéskor tehát határozzuk meg, majd ismerjük meg célközönségünket! Ezután tervezhetjük meg a marketing stratégiát, akár külső szakember bevonásával.